REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
obowiązujący od dnia 6.12.2023 r.
Witamy w Sklepie varianza.pl!
Zapraszamy do zapoznania się z treścią Regulaminu, w którym znajdują się najważniejsze informacje dotyczące korzystania z Sklepu, w tym prawa i obowiązku Użytkownika i Sklepu, kluczowe zasady zawierania i wykonywania umów a także informacje dotyczące odstąpienia od umowy i składania reklamacji. Akceptacja treści Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do zawarcia Umowy.
Sklep prowadzony jest przez Paradise Home&Decor Wysocka mającym siedzibę przy ul. Gladbakkgutua 16 C, 2070 Råholt (Norwegia), wpisanej do rejestru Brønnøysundregisteretpod numerem 920 444 237 (dalej jako „Sklep” lub „Sprzedawca”).
Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest:
- korespondencyjnie pod adresem: Gladbakkgutua 16 C, 2070 Råholt, Norway,
- za pośrednictwem wiadomości elektronicznej kierowanej na adres: kontakt@varianza.pl
- telefonicznie pod numerem: +48 501 958 239,
- za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
- Definicje
Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie posiadają znaczenie:
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składa Zamówienia w Sklepie Internetowym lub na rzecz której Sprzedawca świadczy Usługi drogą elektroniczną.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego będący Klientem Sklepu.
- Konto – wydzielona przez Sprzedawcę dla danego Klienta przestrzeń w Sklepie Internetowym, w ramach której Klient może dokonywać określonych czynności w ramach Sklepu.
- Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 411 Kodeksu cywilnego będący Klientem Sklepu.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Rejestracja – czynność dokonywana przez Klienta prowadząca do założenia Konta przez Klienta.
- Sklep internetowy/Sklep – sklep internetowy w domenie varianza.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów oraz świadczy Usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem.
- Towar – produkt prezentowany przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, który może stać się przedmiotem Umowy sprzedaży.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawarta na odległość między Sprzedawcą a Klientem na zasadach określonych Regulaminem.
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 ze zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone Sprzedawcy przez Klienta za pomocą Formularza Zamówienia, określające przede wszystkim liczbę i rodzaj Towarów spośród Towarów prezentowanych w Sklepie.
- Postanowienia ogólne
- Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady a także sposób prowadzenia sprzedaży a także zasady i warunki świadczenia przez Sprzedawcę Usług. Regulamin jest nieprzerwanie dostępny na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający jego odtwarzanie, pozyskanie i utrwalenie jego treści poprzez zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej, a także do wszelkiego rodzaju wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronach Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych w Sklepie w celu prezentacji towarów lub usług, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich, w szczególności producentów lub dystrybutorów) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby użytkownicy Internetu mieli możliwość korzystania ze Sklepu Internetowego, tj. dokonywania wszelkich czynności prowadzących do zapoznania się z treścią Sklepu bądź dokonywania innych czynności określonych Regulaminem, przy użyciu wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
- Minimalne wymagania techniczne, których spełnienie umożliwia korzystanie z Sklepu Internetowego stanowią:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- przeglądarka internetowa Chrome w wersji 66 lub nowszej, FireFox 60 lub nowszej, Opera w wersji 53 lub nowszej lub Safari w wersji 5 lub nowszej,
- włączona obsługa języka Javascript w przeglądarce.
- W celu złożenia Zamówienia, a także korzystania z niektórych Usług w Sklepie, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Sprzedawca informuje, że publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniem dla każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na pozyskaniu i modyfikowaniu danych użytkowników przez osoby nieuprawnione oraz na wprowadzeniu do systemu teleinformatycznego użytkownika szkodliwego oprogramowania. Aby uniknąć ryzyka, o którym mowa w poprzednim zdaniu, Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane zagrożenia, w szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość użytkowników korzystających z sieci Internet oraz zaporę sieciową typu firewall.
- Prawa i obowiązki
- Zakazane jest wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy, tj. w szczególności działalności reklamowej innego przedsiębiorcy, działalności polegającej na zamieszczaniu treści nie związanych z działalnością Sprzedawcy, działalności polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania z Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania z Usług, o których mowa w pkt. IV Regulaminu, treści które mogłyby w szczególności:
- zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich,
- naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności,
- zawierać dane osobowe osób trzecich oraz rozpowszechniać wizerunek osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej,
- posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe),
- naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia
- Zasady świadczenia Usług
- W ramach prowadzonego Sklepu Internetowego Sprzedawca umożliwia Klientom korzystanie z bezpłatnych Usług, świadczonych przez Sprzedawcę 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient ma możliwość założenia Konta w Sklepie Internetowym. W celu założenia Konta Klient dokonuje Rejestracji polegającej na uzupełnieniu pól oznaczonych jako obowiązkowe dostępnych w ramach interaktywnego formularza rejestracyjnego prezentowanego na stronie Sklepu i wysłaniu tego formularza do Sprzedawcy za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
- Umowa o świadczenie Usługi prowadzenia Konta zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta.
- Klient ma możliwość wysłania do Sprzedawcy wiadomości za pośrednictwem interaktywnego formularza dostępnego na stronie Sklepu. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na umożliwieniu Klientowi wysłania wiadomości do Sprzedawcy za pośrednictwem interaktywnego formularza zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
- Klient posiadający Konto ma możliwość dodania subiektywnych wypowiedzi dotyczących oferowanych Towarów prezentowanych w Sklepie. W tym celu Klient korzysta z interaktywnego formularza widocznego po zalogowaniu. Dodanie opinii następuje za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
- Klient posiadający ma możliwość dodania Towarów prezentowanych na stronach Sklepu do listy życzeń za pomocą dedykowanej w tym celu ikony. Lista życzeń stanowi część Sklepu, w której Klient może przeglądać Towary, które dodał do listy życzeń. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu Towaru do listy życzeń zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia Towaru z listy życzeń lub wycofania Towaru dodanego do listy z asortymentu Sklepu.
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, akcji rabatowych lub konkursów, których warunki będą prezentowane na stronie Sklepu Internetowego. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, chyba że Regulamin danej promocji stanowi inaczej.
- Zawarcie Umowy sprzedaży
- Informacje dotyczące Towarów, zawarte na stronie Sklepu Internetowego nie stanowią oferty, a zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Towary prezentowane w Sklepie są fabrycznie nowe i zostały legalnie wprowadzone na polski rynek.
- Złożenie Zamówienia za pośrednictwem stron Sklepu Internetowego jest możliwe przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient, który składa Zamówienie za pośrednictwem stron Sklepu Internetowego, wybiera Towary objęte Zamówieniem oraz ich ilość korzystając z interaktywnych funkcjonalności dostępnych w Sklepie. Po skompletowaniu Towarów, Klient wybiera formy płatności oraz metody dostawy oraz składa Zamówienie za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
- Złożenie Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży o treści zgodnej z treścią Zamówienia. Po otrzymaniu oferty Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie złożenia Zamówienia na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Po potwierdzeniu złożenia Zamówienia, Sprzedawca przesyła Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail informację o przyjęciu Zamówienia do realizacji, co jest równoznaczne z przyjęciem oferty Klienta. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości o przyjęciu Zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- Sprzedawca potwierdza Klientowi warunki zawartej Umowy sprzedaży, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Umowa zawierana jest w języku polskim o treści zgodnej z Regulaminem.
- Ceny i akceptowane metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i stanowią ceny brutto. W cenach nie są zawarte koszty dostawy.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
- płatność elektroniczna – realizacja Zamówienia rozpoczyna się po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, a jego wysyłka następuje niezwłocznie po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta i skompletowaniu Zamówienia.
- Za pośrednictwem strony internetowej Sklepu Sprzedawca informuje Klienta o terminie, w jakim zobowiązany jest dokonać płatności za Zamówienie.
- W wypadku gdy Klient nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty w terminie, o którym mowa w ppkt. 3 powyżej, Sprzedawca wzywa Klienta do zapłaty wyznaczając mu dodatkowy termin na dokonanie płatności oraz informuje, że w przypadku bezskutecznego upływu tego terminu Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku, gdy termin określony w wezwaniu do zapłaty bezskutecznie upłynie, Sprzedawca może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
- Dostawa
- Dostawa Towarów jest realizowana wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do realizacji Zamówienia, w tym jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę Towaru.
- Termin realizacji Zamówienia, w tym jego dostawy wskazany na stronie Sklepu Internetowego i jest liczony w Dniach roboczych – wynosi maksymalnie do 7 dni.
- Sprzedawca udostępnia następujące formy dostawy Towarów:
- dostawa za pośrednictwem kuriera.
- W zależności od rodzaju Towaru, w szczególności jego gabarytów bądź szczególnych wymogów dotyczących dostawy wynikających z charakteru Towaru, formy dostawy wskazane w ppkt. 4 powyżej mogą być ograniczone. Aktualna informacja o możliwych do wyboru formach dostawy znajduje się na stronie Sklepu, w szczególności na etapie składania Zamówienia.
- Opinie
- Sprzedawca umożliwia Klientom zapoznanie się z opiniami innych Klientów dotyczących sprzedawanych Towarów.
- Klienci posiadający Konto w Sklepie, po zawarciu Umowy, mają możliwość zamieszczenia opinii o zakupionym Towarze. W tym celu Klient korzysta z interaktywnego w karcie Towaru, wypełnia pola tego formularza, a następnie dodaje opinię za pomocą dedykowanego w tym celu przycisku.
- Poprzez dodanie opinii Klient oświadcza, że posiada prawa do treści zamieszczonych w ramach opinii, w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, a także prawa własności przemysłowej.
- Treść zamieszczona przez Klienta w opinii nie może naruszać obowiązujących przepisów prawa, w tym też praw podmiotów trzecich. Treść opinii w szczególności nie może mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych, nawoływać do dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, orientację seksualną ani stanowić czynu nieuczciwej konkurencji.
- Wraz z dodaniem opinii Klient wyraża zgodę na nieodpłatne publikowanie jej przez Sprzedawcę, wykorzystywanie jej przez Sprzedawcę na stronach internetowych i w kanałach społecznościowych, wykorzystywanie jej przez Sprzedawcę w dowolnej formie dla celów reklamowych i marketingowych oraz na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- Sprzedawca publikuje dodaną opinię po zweryfikowaniu, czy pochodzi ona od osoby, która dokonała zakupu Towaru w Sklepie.
- Oprócz tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Klienta dotyczących zamieszczonych opinii, Klient może zgłosić Sprzedawcy opinię do weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Klienta Sprzedawca podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej opinii.
- Umowa o świadczenie bezpłatnej Usługi dodawania opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Procedura reklamacyjna w przypadku niezgodności Towaru z Umową
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Towarów objętych Zamówieniem zgodnych z Umową.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Towaru z umową na zasadach określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego Konsumentem oraz Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego. Rękojmia wobec Klienta będącego przedsiębiorcą jest wyłączona.
- W przypadku braku zgodności Towaru z Umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Zgłoszenia reklamacyjne należy kierować na:
- adres e-mail: kontakt@varianza.pl,
- nr telefonu: +48 501 958 239.
- W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar na adres KIK sp. z o.o. sp.k. al. 1000-lecia Państwa Polskiego 8, 15-111 Białystok lub Hurtownia Ben Jerzy Drobot Malawa 11C, 36-007 Krasne. Sklep, po otrzymaniu reklamacji od Klienta niezwłocznie wskaże, który z adresów wyżej wskazanych jest właściwy do wysyłki zwracanego Towaru. Klient proszony jest, o ile jest to możliwe, o dołączenie dowodu zakupu do reklamowanego Towaru
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca może wezwać Klienta do uzupełnienia reklamacji w niezbędnym zakresie, wskazanym przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania wezwania przez Klienta.
- Reklamacje Usług świadczonych drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje dotyczące nieprawidłowego świadczenia Usług, braku świadczenia Usług przewidzianych Regulaminem lub nieprawidłowego funkcjonowania Sklepu.
- Reklamacje wynikające z nieprawidłowości funkcjonowania Sklepu oraz świadczenia Usług, o których mowa w ppkt. 1 powyżej Klient może zgłaszać:
- adres e-mail: kontakt@varianza.pl,
- nr telefonu: +48 501 958 239.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien podać swoje imię, nazwisko, adres korespondencyjny oraz opis zaistniałych nieprawidłowości.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca może wezwać Klienta do uzupełnienia reklamacji w niezbędnym zakresie, wskazanym przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania wezwania przez Klienta.
- Prawo do odstąpienia od Umowy
- Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość, ma możliwość odstąpienia od tej Umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny.
- Bieg terminu, o którym mowa w ppkt. 1 powyżej rozpoczyna się z chwilą dostarczenia Towaru – w przypadku Umowy sprzedaży, a w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
- W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to konieczne. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- W przypadku gdy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument realizujący swoje prawo do odstąpienia od Umowy, przy zawieraniu Umowy wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres KIK sp. z o.o. sp.k. al. 1000-lecia Państwa Polskiego 8, 15-111 Białystok lub Hurtownia Ben Jerzy Drobot Malawa 11C, 36-007 Krasne przed upływem tego terminu. Sklep, po otrzymaniu oświadczenia od Klienta niezwłocznie wskaże, który z adresów wyżej wskazanych jest właściwy do wysyłki zwracanego Towaru.
- W wypadku odstąpienia od Umowy Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w przypadku:
- świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy i przyjął to do wiadomości,
- Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- Umowy, w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów,
- Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę,
- Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej,
- Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi,
- Umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
- Umowy o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa został już w pełni wykonana za uprzednią zgodą Konsumenta.
- Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.
- Ochrona danych osobowych
Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie obowiązującymi przepisami oraz z zasadami określonymi w Polityce prywatności znajdującej się na stronie Sklepu.
- Postanowienia końcowe
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepy Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej.
- Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
- W razie braku akceptacji nowej treści Regulaminu, Klient posiadający Konto obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta.